CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Wednesday, September 15, 2004

Waaa...

Hari ni dah 15 September. Takde ke sape2 yang nak wish aku happy birthday? Semalam, 14 September 2004, genaplah usia aku 2x tahun. Muda lagi aku ni. Masak pun tak pandai lagi. Yang tahunya, mengorak langkah buat kerja2 di luar rumah. Rumah hanya tempat persinggahan.

Apa yang telah aku capai setelah aku hidup selama 2x tahun? Adakah aku sudah menggembirakan emak dengan menjadi anak yang mendengar kata, atau telah terlalu banyak mengguris hati emak? Ilmu yang aku timba hingga peringkat master kini, adakah telah aku praktikkan dalam kehidupan, atau sekadar di dalam buku dan dibaca hanya ketika menjelang peperiksaan? Dan yang paling utama sekali, sedarkah aku, maut semakin hari semakin hampir, dan apakah aku telah bersedia menghadapinya?

Nampaknya, aku kena duduk. Duduk sambil memegang pen dan sekeping kertas. Menulis perkara2 yang telah aku lakukan, baik tau buruk. Mencatat perancangan untuk masa akan datang, dunia mahupun akhirat.

Berapa banyakkah dosa dan pahalaku yang telah tercatat buat masa kini?

0 comments: