CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Sunday, September 12, 2004

di rumah

aku di kampung waktu ni. tengah memanjakan badan. langsung tak usik kerja rumah. relax, baca buku cerita, tengok cd, bergurau senda ngan adik adik. Isshhhkkk... ape punya kakak le aku ni. Sekali sekala... nak juga aku rest kan badan yang telah digunakan untuk sepanjang minggu. Tak gitu?!? Nak pegi rest belai badan kat SPA macam orang2 kaya, tak mampu aku.

Semalam (Sabtu), dua kawan nak pindah masuk rumah aku kat Shah Alam. Terpaksa le mereka bertungkus lumus mengangkat barang sendiri tanpa bantuan dari aku. Nak buat macam mane. Masa keputusan diorang buat tu, aku dah pun beli tiket balik kampung. So, dengan rela hati aku berikan mereka kunci rumah untuk punggah barang mereka. Maaflah ye kekangkawan, tak boleh nak tolong korang berpindah. Apapun, perpindahan anda, amat dialu-alukan. Lepas ni, takle aku berseorangan kalau adik aku balik kampung. Dan bertambah riuh le rumah teres dua tingkat tu.

Balik kampung ni, aku nak mengumpul kembali semangat dan kekuatan. Biar bekalan itu, dapat aku gunakan untuk meneruskan usaha dan perancangan masa depan. Selepas ini, aku ingin duduk berfikir sejenak, mengatur kembali perjalanan hidup aku yang aku rasa sedikit bercelaru. Jiwa ini terasa gersang, kerana kurangnya minuman dan makanan rohani. Aku perlu mengatur kembali hidupku, agar ada masa terluang untuk aku mengisi rohani ku.

0 comments: