CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Tuesday, June 08, 2004




pelajar perempuan... Posted by Hello


muka muka yang sedang berusaha mengawal nafsu main untuk meraih kejayaan... Posted by Hello


buat dik.. jangan tak buat.. menang, mu'allimah bagi coklat satu sorang.. Posted by Hello


bekerjasama mengeratkan ikatan ukhuwah Posted by Hello



Jadual penuh...

Jumaat dan Sabtu lepas, aku bertungkus lumus menyiapkan presentation yang perlu digunakan untuk kem UPSRI (Ujian Penilaian Sekolah Rendah Islam) bagi pelajar tahun 6 ynng diadakan di salah sebuah resort di Pantai Melawi. Ade jugak aku jenguk internet. Tapi, tak berkesempatan untuk mengupdate blog.

Ahad dan Sabtu adalah masa yang menggembiraka bersama anak2 murid yang semakin aku kenali, dan semakin rapat dengan aku. Gembira melihat mereka bersama. Dengan semangat setiakawan. Dengan kreativiti untuk menjadi kumpulan yang terbaik. Anak2 murid aku, (yang baru aku kenal rapat masa cuti sekolah ni - sebab aku terlibat mengajar mereka untuk kelas tambahan) begitu cepat mesra dengan aku disulami dengan rasa hormat. Aku cukup suka tatkala aku baru je sampai kesekolah, sebelum bertolak ke tempat program dengan menaiki bas, aku terus ditegur. Aku tak dan lagi nak buat turun beg dari kereta. "Assalamulaikum mu'allimah" "Mu'allimah ikut sekali ke?" "Ni, mu'allimah nak buat ape dengan kad manila ni"... dan macam2 lagi teguran.

Aku suka sertai program. Masa kat U dulu pun, aku lebih suka berprogram dari menjadi ajk untuk sepanjang tahun. Melalui program aku dapat melngenali seseorang dengan lebih dekat. Dengan guru2, dengan anak2 murid, susah senang dihadapi bersama. Kalau program tu lama sikit, kelebihan dan kekurangan dapat diketahui. Dan bersama2 berusaha menampung yang mana kurang tu dengan kelebihan masing2.

Dan kredit lebih untuk aku. Aku suka mandi laut. Dan di Melawi, aku kembali berendam dalam air masin tu...

2 comments:

Anonymous said...

assalamualaikum.. cemana seronok berkelah.. utk batch MPIK bila pula yek.. mana la tahu kan.. hihi aaha selamat bergumbira.. -ibnuhazam

Anonymous said...

takkan menang dapat cokelat jer..kami bukan budak2 muallimah..hehe :P
-mu az