CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Wednesday, October 04, 2006

Hannan ‘Aqilah

Hannan ‘Aqilah yang kuat tidur. Siang tidur. Malam pun tidur. Sesekali terjaga minta disusukan. Siang takpelah. Malam, kesian bonda berjaga sejam sekali. Hari first memang aku langsung takleh tido. Aku tak dapat catch up lagi jadual ‘Aqilah. Malam-malam seterusnya, aku semakin terurus. Waktu aku semakin berjadual.

Aku rasa gembira, bahagia. Kalau setahun lalu pada hari dan waktu yang sama, aku masih bujang. Tahun ini, pada saat ini aku telah merasakan bahagia memperolehi keluarga sendiri – suami dan anak yang comel.

Hannan ‘Aqilah lah yang paling comel di dunia ni. Raut wajah ‘Aqilah lena tidur, raut wajahnya ketika tersengih sendirian, gerak mata, bibir, kepala, kaki, tangan, badan. Aduhai, comelnya! Pipinya yang chubby, jari jemari yang halus, kaki dan tangan yang kurus. Comelnya! Menatap ‘Aqilah takkan membuatkan aku jemu. Biar aku tak cukup tidur. Biar badanku sakit-sakit dan lenguh menompang ‘Aqilah ketika menyusu. Biar aku terpaksa berjaga di malam hari. Tak ada sekelumit rasa kesal, tiada rasa geram. Tiada rasa marah. Yang ada hanya bahagia di mana-mana.

Hannan ‘Aqilah tak banyak ragam. Tak banyak menangis. Bila perutnya kenyang, dah disapu minyak. Tidurlah dia dengan begitu mulus. Kengkadang diapers penuh pun boleh tido. Suka sangat tengok muka dia masa tidur. Tenang dan begitu selesa. Eeeiiii... geramnya. Sukanya tengok Hannan ‘Aqilah.

Setinggi-tinggi kesyukuran ke hadrat Allah Yang Maha Esa yang telah memberikan aku kurniaan yang sempurna ini.

Inikah perasaan seorang bonda??? Oh, aku sayang yang teramat pada Hannan ‘Aqilah.

Nama : Hannan ‘Aqilah binti Ahmad Fadzli
Lahir : 28 September 2006
Jam : 10.40 malam
Tempat : Hospital Universiti Sains Malaysia, Kubang Kerian
Berat : 2.81 kg

0 comments: