CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Sunday, October 15, 2006

Girl



Hari ni aku tinggal sorang ngan 'Aqilah kat rumah. Biasanya walaupun hari bekerja dan bersekolah, pasti ade yang ponteng sekolah @ kuliah. Adelah jugak peneman di rumah. Minggu ni takde peneman nampaknya sebab adik-adik aku ade exam. So, ape-ape pun, aku dan 'Aqilah sahaja yang ade di rumah. Dan aku pulak ambil keputusan minggu ni start mandikan 'Aqilah sendiri. Sebelum ni mak yang tolong mandikan. Pagi tadi bermulalah tugas aku memandikan 'Aqilah.

Mula-mula tu rasa cam payah je nak buat sengsorang. Mane nak mandikan diri sendiri, nak mandikan 'Aqilah, nak 'demoh' 'Aqilah, nak bagi makan perut sendiri, nak bertungku. Rasa cam banyak mende nak buat. Tapi bila dah buat sikit demi sikit, atas kemampuan sendiri, biarpun mengambil masa yang lebih lama, akhirnya hari pertama dilalui dengan jayanya. Takde la sesukar yang difikirkan. Just do it. 'Aqilah pun tak banyak ragam. Lepas ni pun aku kena uruskan sendiri kehidupan aku. Kalau mula-mula ni kurang cekap, InsyaAllah bila buat berterusan, aku akan lebih cekap.

Dua tiga hari ni 'Aqilah dah pandai buat ragam dari lepas Asar hingga nak tidur, lebih kurang pukul 11 malam. Siangnya dah tido. So, waktu ni mata 'Aqilah segar. Sesekali bermain dengan 'Aqilah, dia ok je. Tapi ade ketikanya mulut 'Aqilah kejap kejap waaa... kejap-kejap waaa... Waaa... nye tak panjang pun. Setakat sepatah dua je. Tapi sudah membuatkan orang duduk tak senang. One more, dia suka sangat nak menghisap. Jari dia asyik tersua-sua kat mulut. Selalu dok cari susu. Kalau duduk atas aku, tak dapat ape yang dicari, menangislah dia. Tapi kalau duduk atas orang lain, pandai pulak dia senyap. Yang aku risau. Hisap banyak, muntah pun banyak. Mulalah nampak macam tak sedap badan. Kejap-kejap meraung pastu muntah. Tak bagi susu kang, kesian dok tercari-cari, dok ternganga-nganga. 'Aqilah... 'Aqilah...

Best ade baby girl. Macam-macam boleh berangan nak bagi dia pakai (^_^) Banyak aksesori untuk girl. Comel-comel dan cantik-cantik belaka. Bila dipakaikan ke baby yang comel, sure bertambah cute baby tu. Aku ingat lagi masa zaman kanak-kanak. Kalau time raye memang bergaya sakan. Adik beradik aku yang sulung sampai kelima semuanya perempuan. So, memang ade geng bergaya ditambah pulak dengan sepupu sepapat yang ramai. Kami kanak-kanak perempuan ni dok bergaya dengan baju yang pelbagai fesyen, handbag satu sorang, kasut tumit tinggi. Kalah mak-mak kitorang.

Untuk 'Aqilah masa baby ni, aku tak le sampai mabuk nak beli semua aksesori untuk dia. Nanti serabut pulak 'Aqilah. Baju raya dah ade. Sarung tangan kaki raya pun dah ade (Mami Kim yang belikan untuk 'Aqilah). Save budget aku. Heeee... (^_^)

0 comments: