CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Saturday, October 21, 2006

At Last

Ha ha aha... at last aku bagi 'Aqilah hisap puting. Petang tadi adik-adik aku pegi shoping. Diorang belikan puting untuk 'Aqilah. (save lagi budget aku. heeee... (^_^) ) Tak tahan tengok 'Aqilah dok hisap banyak-banyak pahtu muntah banyak jugak. Bila ade puting, boleh le 'Aqilah hisap susu berpada-pada.

Sebuah Kisah Misteri...

Malam tadi 'Aqilah jaga pukul 3.30 pagi. Aku bagi dia hisap susu dan tukar pampers. Biasanya bila dah selesai segala task, 'Aqilah akan sambung tidur semula dengan nyenyaknya. Setakat 23 hari ni, 'Aqilah memang tak pernah meragam waktu malam. Dia akan tido dengan baik. Bangun sekadar untuk menyusu dan tukar lampin walaupun dah tido banyak di siang hari.

Tapi malam tadi berlainan dari biasa. Lepas tukar lampin, mata 'Aqilah cerah. puas aku ulit supaya dia tido, matanya tetap tak layu. Tapi 'Aqilah tak mengamuk. Senyap je dia. Kengkadang bunyi suara berbual. Aku pun takleh tido kalau 'Aqilah tak tido. Aku usung 'Aqilah ke dapur, tengok mak masak. Bila pukul 5, 'Aqilah nampak lali. Aku cuba tidurkan dia. Tak tidur jugak. Aku pun usung 'Aqilah gi dapur sekali lagi, makan dengan orang lain yang tengah bersahur.

Lepas sahur, mak tolong dodoikan 'Aqilah. Atas mak dia tido, tapi bila letak atas katil, dia jaga semula, plus nangis marah. Bila mak naik atas, sembahyang Subuh, aku ambil alih tengok 'Aqilah. Dia nangis nak hisap. Tapi dia baru je hisap susu. So, aku bagi jari. Tapi 'Aqilah marah. Aku bagi susu belah kiri. Lama jugak 'Aqilah hisap. Pastu dia marah jugak. Aku bagi susu belah kanan. Dia hisap sekejap, pastu dia marah. Kemudian 'Aqilah muntah banyak. Aku dukung atas bahu, kelek atas lengan, bagi tido meniarap. Tapi semua cara berakhir dengan tangisan kuat. Tak tahu nak buat camne dah. Aku dah mengantuk gile. Dah takleh nak cakap-cakap dah dengan 'Aqilah. Tak larat aku.

Lastly, 7.50 pagi, aku bagi 'Aqilah hisap jari. Hisap dua kali, terus 'Aqilah tido lena sampai dimandikan pukul 1.30 tengahari. Tu pun kejut secara paksa.

Sepanjang 'Aqilah tak tido aku dok fikir ape la yang tak kena ngan anak aku ni. Aku risau jugak kalau keadaan 'Aqilah tu petanda kepada sebarang kejadian yang tak diingini. Dan kepala aku tak fikir lain melainkan orang yang berkaitan rapat dengan 'Aqilah iaitu ayahndanya. Aku call abang masa sahur, pukul 5 pagi, abang dalam keadaan selamat. Alhamdulillah. Tapi aku still tertanya-tanya...

Bila aku bangun tido pukul 12.30 tengahari tadi, mak terus cerita radio produa Kenari kena curi malam tadi. Ayah sedar masa balik solat Subuh kat masjid. Ooohhh... 'Aqilah tak tido sebab kejadian kat rumah ni. Dah bukan rezeki kami, radio tu. Hanya Allah yang akan membalas keburukan si pencuri yang mencuri di bulan yang mulia ini. Kalau si pencuri tu mencuri kerana nak raya, alangkah baiknya dia datang minta sedekah. Tapi kalau dia mencuri untuk 'benda haram', hanya Allah yang tahu dan akan membalasnya kelak.

0 comments: