CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Saturday, August 07, 2004

Balik kampung...
Tahniah buat diri sendiri... Posted by Hello



Gembira... gembira yang tidak terhingga. Setelah lebih sebulan aku diperantauan, merindui suka duka di rumah Kota Bharu, akhirnya, hari ini dapat aku melepak kat KB. Mendengar celoteh si adik kecil. Menadah telinga mendengar kutukan dan pujian adik-adik. Seperti membangkitkan semula keceriaan diri ini. Keriuhan kembali menjadi halwa telinga aku, biarpun sekadar dua hari cuma. Jauh dari memikirkan soal kerja, soal belajar yang menuntut bukan sedikit penggorbanan. Aku ingin berehat seketika. Seketika cuma untuk fresh kan kembali semangat dan kekuatan aku.

Alhamdulillah, aku dah selamat naik pentas terima skrol yang berisi kosong. Tak cukup pipi aku nak melebarkan senyuman. Rasa tak puas jalan naik pentas yang tak sampai pun seminit berbanding berjam-jam menanti nama diumumkan. Lenguh segala bahu, tengkuk dok control supaya jubah dan topi berada dalam keadaan baik. Takpe, aku doakan dan aku akan terus berusaha untuk naik lagi pentas di DTC tu 2 tahun lagi. InsyaAllah. Doakan aku.

Tengok le gambar aku kat atas tu. Kosong je tangan. Takde yang bagi barang sekuntum bunga kat aku. Yang janji nak bagi pun tak nampak muka pada hari berkenaan. Takpe la. Balasan untuk aku, sebab meminta. Heeee... yang tak minta, tu le yang dapat :-D Ape pun, aku amat terharu, dan amat gembira dengan kehadiran mak. Aku tahu, mak serba salah. Mak terikat dengan kerja. Tapi, mak berusaha juga untuk menggembirakan hati aku. Adakah aku anak yang pentingkan diri sendiri? Mak dalam sakit2 pun, berusaha datang. Terima kasih mak. Kehadiran mak begitu dan amat bermakna buat honey.

Moga, ape yang telah aku lalui dan aku terima dapat memberi pengajaran dan contoh buat adik-adik. Adik-adik, tiada sesuatu yang dapat kita perolehi di dunia ini, mahupun di akhirat kelak tanpa usaha. Sesukar manapun liku yang ditempuhi, pasti akan membuahkan hasil yang tak kita jangka, dengan syarat, letakkan Allah dalam dirimu, dik.

0 comments: