CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Saturday, September 24, 2005

Terima kasih

Aku tak dapat update blog sepanjang minggu ni. Setiap kali aku buka blogger.com, mesti computer kat ofis hang. Aku pun tak tahu kenape. Internet ok je. Laju. Tiap-tiap hari aku buka e mel dan nak update blog. Tapi hajat tak kesampaian.

Pagi Sabtu ni, cuaca cantik sangat. Aku rasa damai dan tenteram. Aku baru sampai kat Shah Alam, dari Beranang. Ingat nak balik Shah Alam malam tadi, tapi hujan pulak. Diri yang terasa malas nak bawa motor, terus je putus semangat. So, singgah ke rumah kawan di Bandar Teknologi Kajang dan bermalam di sana semalaman.

Ustazah rempit. Itu gelaran yang aku dapat dari staf KPM. Ha ha ha (^_^) lawak betul. Masing-masing macam tak percaya aku bawa motor dari Shah Alam ke Beranang. Masa 2 minggu pertama aku kerja di KPM, aku berulang setiap hari dari Shah Alam ke Beranang dengan menaiki motor. Kenapa, tak percaya ke??? Sekarang, hari bekerja aku menumpang di rumah warden, hujung minggu aku balik Shah Alam. Juga dengan menaiki motor. Berani sangatkah aku? Kalau tak berani, macam mana aku nak perbaiki hidup aku? Bagaimana dapat aku meneruskan kerjaya aku?

Tapi, berani aku ade batasnya. Berani aku tetap bersandarkan kekuatan dan keberanian yang Allah kurniakan. Mula sahaja enjin motor dihidupkan, doa dan tawakkal yang kupanjatkan pada yang Esa agar Dia kurniakan aku keselamatan tidak terkira banyaknya dan tingginya harapanku.

Berani aku tidaklah seberani pelumba-pelumba haram mahupun pelumba litar.

Terima kasih atas kunjungan Pak Wattan ke blog yang serba kekurangan ini. Dan terima kasih atas doa Pak Wattan.

0 comments: