CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Saturday, September 17, 2005

Dinner

Malam tadi (16 September 2005), KPM buat dinner kat Dewan Perdana Felda. Tema pakaian, merah, hitam dan putih. Aku suka merah. Aku suka tema ni. Tapi aku takde pakaian yang sesuai. Mujur ade jubah hitam dari Mekah pemberian Ayah Su. Aku pakai dengan tudung maroon. Kira ok ler...

Tengok dressing students KPM, geleng kepala aku. Berapa le diorang ni berabis untuk pakaian je. Bukan main lagi bergayanya. Make-up takyah cakap le. Tak kenal aku dengan pelajar-pelajar yang aku ajar. Tu mujur yang perempuan wajib bertudung. Kalau tak, agaknya berjenis-jenis sanggul le yang ditayangkan. Kononnya melaram sekali setahun. Untung untung ade yang tersangkut.

Yang perempuannya dengan kebaya nyonya, baju berbulu-bulu kat tengkok macam Erra Fazira selalu pakai, selendang meleret, tudung pelbagai fesyen, dan seribu satu macam fesyen. Yang lelaki pun tak kurang juga untuk tampak bergaya (kononnya). Ade yang bersubang sebelah, bertali pinggang kepala tengkorak, berbaju punjabi, berspek mata besar, dan entah macam mane gaya lagi.

Majoritinya, sopan dan sedap mata memandang dan aku pun tak kisah. Yang melampau tu yang menyebabkan aku geleng kepala. Aku tegur, diorang banyak berhelah. Ape lagi yang boleh kulakukan. Cakap je la yang mereka buat tak betul. Nak berubah, atas diri mereka sendiri. (Kalau nak bergambar dengan aku, tengkorak kena buang).

Sebelum balik sempat aku berpesan, jangan tinggal solat isya' dan subuh keesokan harinya. Sejauh mana mereka ingat, Wallahu a'lam. Esoknya (pagi tadi), azan Subuh tak berkumandang di bumi KPM. Kenape ye??? Terlajak tido sampai pukul 6.15 kot. Takpe la. Asal solat tidak ditinggalkan.

0 comments: