CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Friday, September 16, 2005

14 Sept 1981

Hari Isnin 14 September 1981 bersamaan 15 Zulkaedah 1401 Hijrah, aku dilahirkan di Hospital Besar Kuala Terengganu. Anak sulung ini dilahirkan oleh seorang ibu dengan penuh kesabaran dan kegirangan. Aku dibesarkan, dibelai, dimanja, dimarah, dididik tentang kehidupan oleh seorang ibu yang cukup tabah. Cerita suka duka mendidik dan membesarkan aku, tentu tidak boleh diungkap oleh seorang ibu.

Aku kekadang terfikir. Adakah kelahiranku ini banyak membawa cerita bahagia dalam hidup seorang ibu, atau berita duka? Adakah adanya aku banyak menyakiti si ibu ataupun membuatkan ibu tersenyum bangga? Aku tak tahu. Yang aku tahu, si ibu yang tabah dan sabar sentiasa menyayangi aku. Marahnya untuk mendidikku. Tegurannya untuk membetulkan kesilapan aku. Semuanya untuk kesenangan dan kebahagiaan aku.

Setangdingkah sayang aku pada si ibu berbanding kasih sayangnya buatku? Arrhhh... banyaknya sikapku yang membuat dia menangis dalam diam.

Maafkan honey, mak. Terima kasih kerana melahirkan honey 24 tahun yang lalu. Terima kasih kerana membesarkan honey dengan penuh kesabaran. Terima kasih atas didikan mak yang menjadikan honey hingga ke tahap ini pada hari ini. Terima kasih atas kasih sayang yang mak curahkan buat honey. Terima kasih atas segalanya buat emakku Wan Hamidah binti Wan Mohamad.

Honey sayang emak walau dalam apa situasi sekalipun...

0 comments: