CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Tuesday, April 27, 2004

Yea.. yea.. dah dapat gaji…

Haa.. ini le untungnye jadi guru ganti bukan di sekolah kerajaan. Tak le tertangguh gaji aku. Hee.. :-) aku pun tak tahu nak kata apa. First time aku terima gaji hasil dari kerja sendiri. Berapa? Oh.. tu rahsia. Aku pun bukan kisah sangat berapa2 yang aku dapat. Aku tak tahu cemne nak describe aku punye perasaan. Biasa je rasanya. Cuma yang berbezanya, aku dah kira2 camne nak habiskan duit ni. Heee… ;-)

Separuhnya aku nak bagi kat mak. Separuh lagi buat kegunaan aku. Aku ni kedekut sket. Jarang sangat le aku belanja adik2 aku. Tapi masa kat univ, kat sekolah dulu, aku ni dikira pemurah juga le. Tak berkira sangat. Senang nak kuar duit. Tapi bukan le pada tempat yang tak tentu arah.

Kalau belanja kawan, baru sorang. Berapa ringgit sangat le yang keluar. Aku pun tak berani nak belanja ramai2. Tapi, kalau belanja adik2, sekali belanja kene belanja untuk 7 kepala. Wah.. terus kopak duit aku. Sekelip mata keluar berpuluh2 ringgit. Tak sanggup lagi rasanya. Mungkin adik2 kene tunggu aku dapat gaji 4 angka.

Tunggu…

0 comments: