CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Sunday, April 25, 2004

Diary to Blog

Dulu, masa aku kecik2, kalau tak silap antara 12 tahun ke 15 tahun usia aku, aku selalu menulis diari. Walaupun dalam satu tahun tak pernah sekali pun diari aku lengkap. Ade la lompang2nya. Aku luahkan perasaan aku ketika itu dalam diari. Ape yang aku tak puas hati dengan mak aku, aku tulis dalam diari. Apa yang bermain dalam hati aku, aku catatkan juga. Mak kate, aku ni 'semonel'. (aku tak faham maksud semonel tu ape. yang aku tahu ia lebih kurang macam manja gitu. aku ingatkan bahasa terengganu kot. sebab mak aku org t'ganu. hingga one day, aku terjumpa perkataan ni juga digunakan oleh mak andeh masa dia tulis komen kat blog kak wynn. oooo... rupa2nya semonel tu maksudnya : sensitif + emosional. baru le aku faham)

Sekarang aku dah berenti tulis diari. Lama dah sebenarnya aku tak tulis diari. Sejak aku tahu rumah aku takde tempat yang selamat utk simpan diari @ barang2 rahsia, melainkan bilik mak. Ish.. takkan le aku nak simpan diari aku kat bilik mak. Tempat lain semuanya akan digeledah. Ala.. diorang bukan beritahu aku diorang baca diari aku. Tapi aku tahu le bila kain baju aku berubah kedudukan - kalau aku simpan diari kat dalam almari baju -, ada sindiran2 diorang yang aku - macam aku tahu je ayat ni -. Sebab tu, kat dalam rumah aku takde rahsia. Ape2 hal pun, akhirnya akan terbongkar juga. Yang bezanya cepat dan lambat je.

Bila aku suarakan aku nak tulis blog, mak terus bagi galakan. Sebab mak aku tahu aku boleh menulis. (ye ke???) Berbanding adik2 aku yang lain le. (ye ke??? dulu adik yang bawah aku ade jurnal sendiri. tp sekarang dah tutup) So, aku pun mulalah menulis blog. Tapi, sudah tentu cara tulis blog ngan tulis diari lain. Mungkin juga ada sedikit persamaan. Tengok le dulu, mcm mane aku karang ayat2 yang aku tulis.

0 comments: