CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Sunday, November 27, 2005

5 hari

Rabu ; aku pergi Beranang, siapkan kerja kat KPM. Lepas tu amik abang pegi beli jam untuk hantaran. Lepas hantar abang sambung kursus untuk sesi petang, aku pegi rumah mak sedara kat PJ, amik cadar pengantin. Siap solat Zohor, aku teruskan perjalanan ke Sijangkang, Klang amik baju yang siap ditempah. Tak puas hati.

Baju tak seperti yang aku gambarkan masa tempah dulu. Sedih gak. Tapi, dah jadi. Nak buat camne. Takkan nak buat yang lain kot. Membazir... Sampai sekarang, aku takleh tengok majalah yang ade baju pengantin. Aku sedih, sebab baju pengantin yang aku impikan tak menjadi.

Sampai rumah pukul 5.30 petang. Terus 'pengsan' atas kerusi panjang. Letih gila. Dahlah puasa. Abang kate nak balik solat Asar kat rumah. So, aku pun baring sementara abang balik.

Khamis ; adik aku datang dr KB untuk meneruskan exam kertas terakhir esok. Aku tolong buka pagar. Eh, apesal ade tiga orang ni? Laaa... rupanya si kecik berdua ikut sekali. Nak bercuti kejap kat SA. (Sebenarnya nak tumpang tengok kartun kat TV - rumah KB takde TV) Gasak koranglah. Petang, gi UM hantar kad jemputan.

Jumaat ; layan adik-adik. Abang dah nak balik asrama malam ni. Esok abang exam untuk KISSM. Sedih, rindu bercampur baur. Good Luck sayang!!!

Sabtu ; hari yang memenatkan dan memeritkan. Penat ; berulang-alik SA - Zoo Negara, naik motor, kemas barang-barang untuk balik ke KB malamnya. Perit ; period pain, berpisah dengan abang untuk 4 hari.

Ahad ; hari ni aku dah ade kat KB. Rindu kat abang tak tertanggung. Aku kemas rumah seadanya. Mula list persediaan-persediaan yang belum di buat untuk kenduri hari Sabtu depan - cenderahati pengantin, bilik pengantin, papan tanda, hantaran...

0 comments: