CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Tuesday, October 11, 2005

Nikmat Sihat

Alhamdulillah aku sihat hari ni.

SELAMAT BERPUASA untuk semua umat Islam. Moga Ramadhan kali ini memberi kita limpahan keampunan, kerahmatan dan keredhaan Allah. Yang penting kita berusaha mendapatkannya. Bukan hanya mendengar nasihat, membaca ungkapan, berebut membeli belah. Kalau takde amalan, jangan harapdapat manfaat.

Aku bersyukur sangat hari ini. Aku dapat rasakan betapa besar nikmat yang Allah berikan kepadaku. Hari ini aku menggunakan tenaga dan masa yang aku ada dengan semaksima mungkin. Walaaupun keletihan. Aku tetap rasa berpuas hati. Hari ini aku mengaji al-Qur'an, aku mengajar, aku belajar, aku menunggang motorsikal, aku mengisi borang permohonan perkahwinan, aku iftar bersama mak, aku menghantar mak pulang ke Kota Bharu. Aku puas, gembira kerana tidak mensia-siakan nikmat masa dan kesihatan yang Allah kurniakan padaku.

Ya Allah, sesungguhnya hambaMu yang lemah ini amat bersyukur dengan segala kurniaan nikmatMu yang tidak terkira banyaknya. Namun, hambaMu ini amat lemah dan hina, sering lalai dan alpa dari mengingatiMu. Kau ampunilah daku, wahai Tuhan Yang Maha Mengampuni.

0 comments: