CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thursday, February 19, 2009

Di 'Tag' oleh Kak Mae

Aku telah di tag oleh Kak Mae sebulan lalu. Namun baru hari ini aku berkesempatan melaksanakan 5 permintaan setelah di tag.

Rule nya

(Kenapa ntah tak boleh letak badge tu kat sini. Tapi boleh lihat di sini)

1. Copy badge "2008 Cute's 3logger Award" di atas untuk diletakkan di blog anda

Inilah dia rupa award yang perlu di copy, asalnya gambar seksi, tapi telah touch up untuk auratnya.

2. Link/ceritakan kembali siapa yang memberikan award ini kepada anda

Pemberi award ni : Kak Mae, rakan saya ketika di Universiti Malaya. Orangnya kreatif, lembut, suka tersenyum dan mudah didekati. Pandai buat orang lain tersenyum dan tertawa.

3. [Papar Semua] Setiap blogger mesti menyatakan 10 fakta/hobi diri sendiri sebelum memilih penerima award seterusnya (anda di-tag).

1) Saya suka membaca. Lebih-lebih lagi baca novel. Satu malam pun boleh habis. Novel apa yang paling best? Jangan ditanya. Sebab bila dah baca banyak banyak. Tak tahu la yang mana paling best. Tapi setakat ni saya suka tulisan Faisal Tehrani. Bila baca, seolah-olah berada dalam watak.

2) Majalah kegemaran saya ialah Pa&Ma, Majalah I. Sebelum kahwin dulu saya beli Mingguan Wanita. Tapi sekarang dah tak beli. Bajet kena jaga. Beli yang penting dan mampu dibaca sahaja.

3) Suka melayari internet. Tetapi kekangan waktu tidak mengizinkan untuk melayari internet dengan sewenang-wenangnya. Kalau duduk depan komputer dan melayari internet, lupa makan dan minum. Lepas tu baru le rasa sakit kepala sebab angin dah naik ke kepala. Padan muka!

4) Mengambil masa yang maksimum - 10 semester untuk menyiapkan master. Tu pun kena edit lagi sikit. Aduhai... lamanya. Tu lah, siapa suruh diri sendiri kurang berdisiplin!

5) Hampir setiap hari sebelum tidur, berazam untuk bersenam @ jogging @ aerobik pada esok hari bagi menjaga kesihatan. Tapi sampai hari ni tak jadi jugak lagi. Apa macam ni...

6) Mempunyai seorang permata hati yang comel, nakal dan baik hati - berusia 2 tahun 4 bulan 3 minggu 1 hari pada hari ini (19 Feb 2009). Kesian, dia tengah sakit.

7) Sejak kecil ayah tidak membenarkan saya menyertai acara lasak seperti camping dan junggle tracking. Tapi saya sangat suka untuk menyertai acara lasak. Teringin nak panjat Gunung Kinabalu. Jungle Tracking saya yang pertama ialah ketika usia 20 tahun.

8) Suka mendengar lagu-lagu nasyid berbanding lagu-lagu lain. Bila mendengar lagu cintan cintun lain, terasa hati jadi tertutup, gelap. Lagha...

9) Suka tengok baju yang cantik-cantik. Tak kiralah baju kanak-kanak ke atau orang dewasa. Tapi tak teringin nak beli kecuali yang betul betul berkenan. Tapi kekadang tak beli pun sebab duit kurang. Kadang-kadang tu terbeli baju yang tak cantik pun sebab dah rambang mata. Hu... hu... hu...

10) Mak kata saya seorang yang keras hati. Betul ke? Entahlah. Saya rasa mungkin kot. Saya tersentuh hati kalau dimarahi, ditinggalkan, melihat kesulitan orang lain, tapi saya berusaha mengawal perasaan hingga mungkin memperlihatkan saya seorang yang keras hati.

Saya amat mudah menangis bila saya dalam keadaan tersentuh tetapi tidak dapat meluahkan apa yang terbuku dihati. Contohnya, bila dimarahi saya ingin membela diri, tapi saya tak dapat luahkan apa yang tersirat di hati. Maka air mata saya akan mengalir.

4. Anda perlu memilih 10 penerima award seterusnya dan menyatakan nama mereka di blog anda.

My Love
Samhani
Umie J
Najibah
Hairin
Ummu Syifa'
Baby Nadhrah

5. Jangan lupa untuk melawat blog mereka dan meninggalkan komen yang menyatakan "anda telah di tag - sila layari blog pentaskehidupan untuk mendapatkan award anda"


Sekian, terima kasih

0 comments: