CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Sunday, January 08, 2006

Kenduri sana sini...

Semalam aku ngan abang pegi tempah seluar slack. Ingatkan nak ambil sebelum kitorang pegi Triang, hari Rabu ni. Tapi, menurut tukang jahit, dia tak sempat buat. Yang pertama sebab pakaian untuk Aidiladha masih banyak yang belum selesai dijahit. Kedua, lepas raya, pakaian pengantin pula yang menunggu giliran. Semuanya memerlukan tindakan segera. Takpe lah... Apa boleh buat. Kenalah bersabar tunggu giliran.

Sekarang ni kenduri kendara dah tak mengira musim cuti. Ada je kesempatan dan tarikh yang sesuai, maka berlangsunglah walimah. Lagipun cuti sekolah, cuti universiti, cuti pejabat, tak sama. Kecuali pada hujung minggu dan cuti umum yang lain.

Dalam tahun 2006 ni, 3 pasangan dari 744 family akan melangsungkan majlis perkahwinan masing-masing. Inilah masa yang ditunggu-tunggu oleh semua ahli 744 family untuk berkumpul, bermesra, bertukar cerita antara satu sama lain. 4 keluarga dari 744 family yang tinggal di sekitar lembah klang memudahkan perjumpaan keluarga dijalankan pada bila-bila masa. Namun, bagi yang di KT, KB, PP, ruang waktu seperti kenduri kendaralah tempat yang paling sesuai untuk bertemu mata, beramah mesra.

Aku amat mengharapkan kenduri yang akan dilangsungkan pada 2006 nanti dihadiri oleh semua sepupu sepapat. Terutama yang jauh di seberang laut. Rindu rasanya bertemu mata, bertukat cerita dengan sepupu sepapat yang jauh di mata bertahun-tahun lamanya.

0 comments: