CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Tuesday, January 03, 2006

Ape Nak Tulis Yek???

Hari-hari berlalu, masa yang dinanti makin hampir. Semakin dekat tarikh 26 Sept, semakin debaran terasa. Tapi aku rasa aku akan bersalin tengah bulan ni. Kalau 14 haribulan best gak. Nanti birthday baby ngan birthday bonda jatuh hari yang sama.

Sekarang aku ada kat Shah Alam. Sat lagi nak balik Triang. Semalam gi dinner sempena 50 tahun PMIUM. Jumpa kengkawan yang dah lama tak jumpa. Masing-masing kata aku kelihatan relax je. Tak nampak mengah macam orang lain bila dah sampai bulan. Relax la... Selagi boleh jalan, aku jalan. Selagi boleh buat kerja, aku buat kerja. Hari ni, bangun pagi, nak jalan pun agak susah sebab sakit kat tulang pinggul. So, tak kemana lah hari ni.

Baby sentiasa aktif. Setiap masa tendangan yang kadang-kadang lembut, dan kuat membuatkan aku tergelak sendirian. Kalau baby tendang kuat, perut aku jadi besar sebelah. Suka tengok perut sendiri bila baby bergerak. Seolah-olah tengah tengok baby bermain. Seronok... (^_^)

Aku nak sangat gi kelas antenatal supaya aku lebih bersedia untuk deliver baby. Aku nak belajar macam mana cara pernafasan yang baik, cara mengurangkan sakit, tanda-tanda awal nak bersalin, cara yang betul masa bersalin, dan banyak lagi yang aku rasa aku akan dapat bila pergi kelas antenatal. Tapi kat poliklinik Triang takde kelas tu. Nampaknya aku kena gi tanya Hospital Temerloh lah. Harap aku berkesempatan menyertainya sebelum bersalin baby sulung ni.

0 comments: