CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thursday, December 20, 2007

BBQ

Malam ni buat BBQ kat KB. Ayam dan daging je. Makanan laut takde sebab laut bergelora. Kurang bekalan. Mahal. Takpelah. Apa yang ada ni amat memadai. Yang penting berkumpul bersama-sama adik beradik. Bukan selalu dapat berkumpul macam ni.

Macam-macam makanan ade hari ni. Alhamdulillah. Bersyukur yang amat ke hadrat Allah s.w.t. Besar sungguh kurniaanNya. Walaupun kadang kala aku rasa tertekan bila kekurangan cash, tapi kami tak pernah tak makan. Betapa besarnya kurniaan Allah kepada kami. Rasa malu padaNya sering menguasai diriku. Teringat pesan seorang ustaz. Sehebat manapun ujian dan dugaan di dunia ini, kita pasti boleh menghadapinya. Bila kita kenangkan kembali kesusahan lampau, pasti kita rasa, 'Oh, takdelah teruk sangat kehidupan aku, aku masih boleh melaluinya'.

Tapi, adakah kita mampu menghadapi kehebatan hari akhirat kelak? Ia kekal tanpa penghujung. Kalau kita rasa, lebih baik mati dari menghadapi kesusuhan di dunia. Adakah kita mampu menghadapi apa yang bakal menimpa kita di alam kubur dan di akhirat kelak?

0 comments: