CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Tuesday, August 22, 2006

Tahniah !!!

Alhamdulillah... Kak Dillah dah selamat melahirkan anak keduanya yang diberi nama 'biarlah rahsia' (^_^) Katanya tak confirm lagi. Dia bersalin dalam pool. Kat Malaysia dah ade ke cara bersalin camtu? Kalau ade, boleh aku cuba untuk baby yang seterusnya.

Hari demi hari tarikh due aku makin hampir. Kalau Kak Dillah dijangka bersalin 26 Ogos, tapi telah selamat melahirkan pada 15 Ogos, aku pulak??? Ntah akan cepat dari tarikh jangkaan atau lebih lambat. Tiga hari lepas aku ikut ma gi jumpa bidan. Alhamdulillah takde masalah ape-ape. Bidan kata bila-bila masa je akan bersalin. Mak pun kate camtu. Start dari waktu tu, aku jadi gemuruh. Dua hari ni aku rasa tak sedap badan, perut bergelodak.

Rasa takut, gerun. Rasa ntah ape-ape. Yelah... pengalaman pertama mengandung dan bersalin. Macam mane sakitnya ye? Tahan ke aku dengan sakit nak bersalin? Kengkadang rasa takut nak bangun sebab takut tiba-tiba rasa sakit. Bila baby gerak-gerak, aku jadi gerun. Ntah ape-ape je. Rasa cam lemah semangat. Takleh jadi camni. Perasaan ni buat aku rasa murung. Tak best giler. Mujur ade suami yang positif. Boleh gak dia bagi galakan kat aku walaupun dia sendiri tak tahu macam mane rasa sakit bersalin.

Boy or girl? Heee (^_^) Biarlah rahsia. Aku sendiri tak tahu. Ramai yang kate girl. Bidan pun jangka girl. Ma pun nak baby girl. Ade jugak yang kata boy. Tak tahu le. Apapun jantina baby, aku terima je. Persiapan dah buat dah serba sedikit.

Sekarang aku banyakkan berdoa dan solat hajat supaya baby sihat dan selamat dilahirkan. Moga Allah mempermudahkan kelahiran baby dan mengurangkan tanggungan kesakitan.

TAHNIAH Kak Dillah! Moga kehadiran si kecil memeriahkan lagi hidup kalian sekeluarga. Comelnya si 'fahum' tu. (^_^)

0 comments: