CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Friday, August 04, 2006

Master

Apa jadi dengan master aku? Mane terbangnye semangat masa mula-mula nak amik dulu. Haa... korang jangan risau. Semester lepas memang aku cuti, sebab tu takde khabar berita langsung tentang master. Sem ni, aku dah mula kembali dengan beberapa langkah yang aku kira akan kuteruskan dengan bersemangat dan support yang kuat dari abang. Bulan lepas, aku duduk berjauhan seminggu dari abang, kat KL nun untuk siapkan proposal dan telah pun dihantar kepada penyelia. Urusan awal pendaftaran untuk sem ni pun dah selesai. Tunggu nak bayar je. Takdak pitih lagi buat masa la ni. InsyaAllah akan settle dalam masa terdekat.

Next week aku akan pergi KL lagi untuk dapatkan feedback dari penyelia tentang proposal aku. Kalau ok, aku boleh terus mulakan untuk bab 2 (bab 1 adaptasi dari proposal). InsyaAllah, seminggu jugak kat KL. Aku pun dah pergi ke salah sebuah pusat pendidikan pra sekolah kat Triang ni yang akan dijadikan sample kajian.

Bila gi jumpa penyelia nanti, dapat surat sokongan calon postgrad, boleh le aku mulakan penjelajahan dan kajian aku ke pusat-pusat pendidikan pra sekolah yang terpilih tu. Dan aku sedar, aku kena memaksimumkan masa sebelum akhir september untuk menyelesaikan kajian lapangan kat pusat-pusat pendidikan tersebut. Kalau tak, maknanya tahun depan aku kena sambung balik kajian lapangan tu. Kalau boleh, aku nak selesaikan tahun ni jugak. Kajian perpustakaan takpe lambat sket. Sebab tak terlibat dengan cuti sekolah. Bila-bila masa pun boleh gi cari bahan.

0 comments: