CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Friday, August 04, 2006

Penyakit Ape Nie???

Aku kena tangguhkan pemergian ke KL next Monday sebab kena cek gula dalam darah. Kencing manis??? Oh, no!!!

Isnin lepas, aku pergi appointment kat poliklinik mengikut jadual yang telah ditetapkan. Masa ambil timbangan berat badan, HAH!!! Terperanjat gila aku. Misi pun terkejut. Naik 5 kilo lebih hanya dalam masa 2 minggu. Beberapa jenis timbang digunakan, bacaan tetap sama. Aku risau.

Lepas tu, misi cek degupan jantung baby seperti selalu. Berpeluh-peluh misi tu cuba cari bacaan degup jantung, tapi tak dapat jugak. Aku rasa mahu lebih dari 10 minit aku dok terbaring atas katil tu. Tiga orang misi cuba, tapi tak dengar jugak bunyi jantung. Aku pun dah naik cemas. Pelbagai soalan diajukan kepada aku. Baby ade gerak ke hari ni? Gerak aktif tak? Ah sudah. Ape yang berlaku ni? Bila datang staff nurse, barulah degup jantung baby kedengaran begitu jelas. Fuuuhhh... lega. Alhamdulillah. OOhhh... baby main 'ciku cak' ngan bonda dan misi yer. (^_^)

Aku kena jumpa doktor sebab kenaikan berat badan yang mendadak. Tapi doktor tu relas je. Katanya, biasalah anak sulung. Relax dan ada masa banyak untuk makan. Nanti bila dah 2,3 orang anak, nak makan pun tak sempat. Tapi, yang aku agak risau, (walaupun doktor relax je) masa scan, doktor kate kandungan aku sedikit songsang. Kepala tak berada betul-betul kat bawah. Possibility lahir secara ceasarean agak besar. Waaa... taknak. Aku nak melahirkan secara normal. Tapi, aku tetap percaya, masih awal untuk jangkaan tersebut. Saat akhir pun kedudukan bayi boleh berubah. Apapun, aku sentiasa doakan baby lahir dengan selamat.

Aku dah mula beli barang baby. Gumbira hati tak terkata. (^_^) Adakalanya, aku peluk baju baby dengan hati yang berbunga indah. Tak sabar rasanya menatap wajah cute yang selama ni dok bergerak dan menendang dalam perut aku.

0 comments: