CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Saturday, January 28, 2006

Cuti TBC

Aku di Kota Bharu.

Tiga minggu di Triang tidak memberi kesempatan untuk aku update blog. Kat rumah takde line TM. Memang taknak masukkan pun. Aku ngan abang, masing-masing dah ade hp. Abang jadi penyelaras makmal komputer. Masalahnya, makmal komputer kat sekolah tu gagal berfungsi dengan baik. So, buat sementara ni, tak boleh le aku nak menumpang makmal komputer sekolah untuk update blog.

Sepanjang berada di Triang. Aku dah dua kali turun KL. First, amik barang-barang aku yang bertimbun kat Shah Alam. Penuh satu kereta. Second, aku pergi UM untuk uruskan pendaftaran bagi semester ni dan tajuk disertasi. Kali kedua aku pergi dalam masa sehari. Bertolak jam 9 pagi, sampai rumah jam 8 malam. Hmm... terasa dekat je.

Alhamdulillah. Aku bahagia dengan hidupku kini. Cuma kesunyian tidak dapat lari dari mencengkam jiwa. Maklum le... Aku yang selama ini bekerja, bergaul dengan pelbagai perangai manusia, kini tinggal keseorangan mengurus rumah sekerat hari. Mujur abang kerja sebagai guru. Tengahari dah balik. Kalau kerja pejabat, maunya aku menangis kesepian, duduk sorang-sorang.

Aku ada nyatakan hasratku untuk bekerja. Abang bagi syarat supaya aku habiskan master dulu sebelum bekerja. Kalau kerja sambilan, sekerat hari takpe. Tapi, setakat ni nampaknya belum ade peluang yang dapat aku ambil untuk kembali bekerja. Apa pun, disertasi master akan aku siapkan dalam masa setahun ni. Doakan aku berjaya...

0 comments: