CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thursday, January 05, 2006

Alhamdulillah

Setinggi-tinggi kesyukuran kupanjatkan ke hadrat Allah yang Maha Berkuasa, Maha Pengasih, Maha Penyayang yang telah memberikan nikmat kesihatan kepada ayah mertuaku. Alhamdulillah hari ini ayah dah dibenarkan keluar hospital setelah sebulan seminggu di tahan di wad.

Petang tadi aku hantar ayah balik. Hantar kat hospital je. Kebetulan adik iparku, Lan balik menjenguk ayah. So, dia yang drive kereta balik ke Jertih. Aku tak berkesempatan ikut balik Jertih mengingatkan mak takde kat rumah (pergi KL) dan abang akan balik KB esok.

Aku gembira amat hari ini. Pertama, kerana ayah dah dapat keluar wad. Kedua, abang akan balik KB esok. Yeeaaa!!! Mungkin yang kedua lebih dominan dalam hatiku. Rindu kat abang yang teramat buat aku tak sabar menanti esok. Seronok rupanya bercinta lepas kahwin. Rasa sayang dan rindu boleh diluahkan sebebasnya tanpa ada sekelumit pun rasa bersalah. Malah, rasa bahagia sebab sayang dan rindu pada suami sendiri.

Minggu lepas, ketika aku terlantar demam di atas katil kat rumah KB, abang kena jaga ayah kat hospital sebab ma ade kerja di Jertih. Masa tu, ayah belum boleh ditinggal keseorangan. Aku tahu, ketika tu abang agak tertekan. Ayah di depan mata sakit, isteri di rumah demam. Kedua-dua tak boleh ditinggalkan. Aku tahu dan faham situasi abang. Tapi, jauh di lubuk hatiku amat mengharapkan kehadiran abang di sisi ketika aku sakit. Hati kecilku selalu berdoa agar abang pulang menjenguk aku yang sukar tidur kerana kepala yang berdenyut hebat, seluruh badan lenguh, kadang kala badan menggigil keperitan.

Tatkala wajah abang muncul di muka pintu bilik, bertakung air mata. Rasa rindu, terharu, berharap, bercampur gaur. Badan yang tadi panas, mula menurun suhunya, peluh mula keluar dari liang roma. Mula-mula aku pelik jugak. Apesal le masa abang balik, demam menyurut. Bila abang pergi, badan kembali berbahang. Bila fikirkan balik... Wah, badan aku sudah mula pandai bermanja! Dulu tak macam ni pun. Demam sorang-sorang takde orang peduli, tak kisah pun. Sekarang nak berteman pulak. Hmm... inilah dunia baru bagi aku. Sekarang ade ade rakan kongsi, kenalah saling give and take.

0 comments: