CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thursday, November 17, 2005

Aaarrrgghhh...

Nak kate tensyen sangat tu, taklah. Tapi agak tertekan. My heart pounding very fast. Macam ler tak pernah masuk exam. Ntah ape-ape ntah. Hari ni aku macam tak tentu arah. Aku tak tahu le ape yang aku baca masuk dalam otak ke tak. Aku doakan aku diberi nikmat mengingati fakta yang aku baca.

Esok aku exam untuk subjek Karya-karya Utama Pengajian al-Hadith. Aku kena ingat karya-karya hadith seperti Sahih Bukhari, Sahih Muslim, Muwatta' Imam Malik, Kitab al-Zawa'id, Mustalah al-Hadith, Kitab Mukhtalaf al-Hadith, Sabab Wurud Hadith, Kitab Hadith Masyhur, Hadith Ahkam, dan macam-macam lagi yang berkaitan.

Contents yang aku kena ingat ialah biografi pengarang meliputi nama, tarikh lahir dan kematian, nama-nama guru dan murid pengarang, karya-karyanya, dan pengenalan yang berkaitan dengan kitab.

Huwa ha ha...

Takde benda yang mudah dalam dunia ni. Nak dapat akhirat pun susah juga. Tapi, kita kena ENJOY !!! Enjoy dengan segala usaha yang dilakukan.

0 comments: