CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Tuesday, September 13, 2005

Pohonlah kepadaNya

Kata teman, "...dan kkdg terfikir layakkah diri ni untuk mendapat ketenangan drNya..."

Kalau fikir tentang layak, rasa memang amat hina dan malu diri ini. Allah dah bagi terlalu banyak nikmat dan rahmatNya pada aku. Berapa sangatlah kesyukuranku jika dibandingkan dengan segala pemberianNya. Malunya aku untuk meminta, memohon lagi dariNya.

Tapi, itukan juga suruhan Allah. Allah menyuruh hamba-hambaNya memohon keampunanNya, berdoa meminta dan merayu padaNya. Itukan juga sifat seorang hamba. Tanda kerdilnya diri ini yang tidak berkuasa melainkan yang apa yang Dia kurniakan. Aku hanya hambaNya yang hina, yang sering lalai dan alpa dari mengingatiNya. Kerana sedar status diri ini, aku akan sentiasa memohon. Memohon keampunannya, memohon kekuatan dariNya, memohon petunjuk dariNya.

Doa aku akan sentiasa dipanjatkan ke hadrat Ilahi selagi hayat dikandung badan.

0 comments: