CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Friday, November 13, 2009

Kerja Kreatif

Hannan 'Aqilah... Hannan 'Aqilah...

Masa bonda dan ayahnya tengah sort dokumen2 penting untuk di pack setempat, dia buat kerja kreatif. Mula2 marker yg kami gunakan untuk buat label pada kotak dia guna untuk conteng kotak. Itu tak kisah sangat. Sebab aku ingat masa aku pindah rumah kecil2 dulu, part tulis2 kat kotak ni memang kegemaran kami, anak-anak. So, aku biarkanlah 'Aqilah me'label'kan kotak jugak.

Lepas siap sort dokumen, aku keluar dari bilik kerja, nak kemas depan tv. Ambil patung 'Aqilah. Laa... dah berconteng sikit patung tu. Aku sebut nama 'Aqilah dan dia berpaling. Masya Allah... Dahi, hidung, dagu... penuh warna merah marker.

Tengok muka 'Aqilah tu. Macam manalah dia buat tanpa melihat cermin.

Tengok kat tv, Lailaha Illallah... tv pun berconteng. "Abang, macam mana ni. Nak tengok Nur Kasih malam ni. Habislah." Marker tu permanent marker. Hu...hu...hu... 'Aqilah... 'Aqilah...

Perhatikan elok2 kat tv tu. Ade contengan2 kecil.

0 comments: