CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Wednesday, September 27, 2006

Membilang Hari

Malam tadi dok bercerita dengan mak, mak kata sepatutnya due date aku 28 Sept. Bukan seperti yang dikira oleh misi kat poliklinik, 26 Sept. Sebab cara kira due date ni, tarikh first day akhir period plus 9 bulan plus 7 hari. Kalau 21 Disember, jawapan yang keluar akan jadi 28 Sept. Tarikh yang Dr. Syukri bagi tu kira tarikh maksimum (+ 10 hari ; masa tambahan) untuk aku bersalin. Ooohhh... baru aku tahu macam mane nak kira due date (^_^)

Hari ni aku rasa sihat. Hati aku pun tak rungsing. Tenang je. Mungkin sebab dok kat rumah sendiri. Pastu dekat dengan pakar. Tambahan pula bulan Ramadhan, banyak lagi baca Qur'an. Jadi, hati rasa lebih tenteram. Alhamdulillah... Aku dah empat hari berpuasa. Sama dengan umat Islam yang lain (yang tak puasa tak masuk group). Moga Ramadhan ni membuat aku lebih kuat dan lebih memudahkan aku bersalin.

Rasa sakit di bahagian pangkal peha memang dah jadi lumrah sejak sebulan lebih yang lalu. Mula-mula aku ingatkan aku tersalah gerak, terkehel, urat tersimpul. Bila jumpa bidan, tanya misi, diorang kate tu perkara biasa sebab kepala baby menekan bahagian bawah. Kengkadang rasa sakit yang amat, kengkadang hilang rasa sakit tu. Tapi memang sometimes ia mengganggu tidur. Bila nak bergerak pusing badan, alih kedudukan, mulalah terasa sakit. Tu yang tak berapa selesa dan membuatkan aku tak dapat tido senyenyak-nyenyaknya di malam hari. So, siang hari kira qada' tido ler... (^_^)

0 comments: