CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Friday, August 26, 2005

Lamanya tak update blog

Tarikh akhir aku update blog, 17 Mac. Hari ni dah 26 Ogos. Hampir setengah tahun blog ni tak dijengah oleh tuannya. Kalau sebuah rumah yang ditinggalkan, aku rasa dah penuh dengan sawang. Sinaran matahari berbalam menembusi sarang labah-labah yang tebal. Tapi, blog aku belum bersawang lagi (^_^)

Pelbagai kisah hidup yang aku lalui sepanjang lebih 5 bulan aku meninggalkan coretan rasa, luahan hati di ruangan ini. Ada suka, ada duka. Dan segalanya aku jadikan pengalaman sebagai panduan kehidupan.

Sekarang aku dah tak bekerja di tadika. Suara riang kanak-kanak berusia 5, 6 tahun dah bertukar kepada tawa gembira remaja berusia 18 tahun ke atas. Teka, kat mana aku mengajar sekarang? (^_^) Alhamdulillah, usaha demi usaha yang aku lakukan untuk menimba pengalaman hidup dilihat oleh Yang Maha Esa. Justeru, perjalanan hidup aku dipermudahkan. Dan tu juga doaku setiap kali selepas solat.

Aku kini mengajar di Kolej Profesional Mara. Walaupun hanya sementara, aku tetap menghargai peluang ini kerana ia sebagai pengalaman yang tak mungkin aku perolehi dengan hanya duduk diam. Setakat ini, aku dah berpengalaman mengajar tadika, sekolah rendah dan peringkat kolej. Sekolah menengah je yang belum lagi. Darah pendidik yang mengalir dalam diriku warisan dari arwah tok, emak merupakan kelebihan untuk aku. Aku dapat menyesuaikan diri dengan mudah di setiap peringkat pengajaran. Alhamdulillah.

0 comments: