CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Monday, November 01, 2004

Selamat Berpuasa


Apa khabar semua? Moga bulan Ramadan yang mulia dan penuh berkat ini memberikan kita semua kekuatan sama ada dari segi jasmani mahupun rohani.

Aku sedih. Sedih dengan diri sendiri. Sedih kerana aku dapat rasakan aku tak menggunakan peluang Ramadan kali ini untuk mengabdikan diri kepada yang Esa semaksimum mungkin. Solat malam aku terabai. al-Qur'an tidak aku tatap dan bacainya sepanjang masa. Di mana kekuatan aku untuk mengamalkan ibadah-ibadah khusus kepadaNya? Kenapa aku jadi sebegini lemah?

Aku juga gembira. Gembira dengan Ramadan yang menyatukan ikatan kekeluargaan 744 family. Setiap hujung minggu, ahli keluarga 744 yang berada di sekitar lembah kelang akan berkumpul bersama-sama di rumah yang terkena giliran, untuk bersama-sama berbuka puasa, solat Maghrib, Isya' dan Tarawih berjemaah, bertukar-tukar berita, mengeratkan perhubungan.

Aku suka dengan suasana begini. Walaupun arwah nenek dah tiada lebih 10 bulan yang lalu, tapi, keluarga ini tetap bersatu. Masing-masing tidak membawa haluan sendiri. Kenangan di rumah 744 pantas menjengah minda ku tatkala selawat ketika solat Tarawih bergema.

Bilakah lagi dapat kami sama-sama menunaikan solat Tarawih di rumah 744, Kuala Terengganu?

0 comments: