CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Wednesday, January 14, 2009

Di Sebalik Isu Palestin


Pernah tengok tak cerita di atas? Kalau belum, cubalah tengok dan hayati maksud yang tersirat di sebalik cerita tersebut. Ia bukan sekadar cerita aksi. Tetapi memaparkan juga 'sesuatu' di sebalik realiti kehidupan dunia yang kacau bilau. Dan mungkin banyak lagi cerita yang seumpamuanya. Cuma aku kebetulan tengok cerita ni je.

Apa kaitannya dengan Palestin???

Dalam cerita James Bond di atas, terdapat orang jahat yang mendalangi keputusan sesebuah negara atau seseorang pemimpin. Pemimpin tertinggi negara tersebut sebenarnya tunduk kepada kuasa si penjahat ini semata-mata untuk mempertahankan kuasanya, hartanya, dan nafsu serakahnya. Semuanya kerana pentingkan diri sendiri.

Bila dah ada kerjasama dengan si penjahat (yang dilihat oleh dunia sebagai penyelamat @ wira), maka berlakulah peras ugut. "Kalau hang tak bagi apa yang aku nak, aku akan dedahkan keburukan hang. Aku akan buat rakyat hang menderita. Ha ha ha... segala tindak tanduk hang semuanya dalam tangan dan kuasa aku".

Begitulah Zionis di sebalik Amerika dan sekutu-kutunya. Dan lebih malang sekiranya negara Islam sendiri terlibat dengan si penjahat ini. Para penguasa dan pemerintah yang mempunyai kuasa terkunci kejap kerana kuasa mereka di dalangi oleh para zionis dan bukannya ditegakkan bagi menegakkan kalimah Allah dimuka bumi.

Maka terjadilah realiti sekarang. Tiada pemerintah negara Islam yang dapat bangkit berjihad menentang Israel. Tiada pemerintah Amerika dan sekutunya yang berani menghentikan tindakan Israel. Semuanya terikat dengan perjanjian, terikat dengan hubungan, terikat, terikat, terikat dengan penjahat Israel sendiri. Tiada lagi kekuatan ikatan aqidah. Semuanya musnah kerana mengikut hawa nafsu yang inginkan kuasa dan kekayaan sehingga sanggup menindas orang lain.

Yang tinggal hanya kita. Hanya rakyat biasa yang setiap hari melaungkan agar kekejaman Israel segera dihentikan. Yang sentiasa berdoa agar Allah memusnahkan Israel dan sekutunya. Takpe, takpe. Jangan dipandang enteng usaha ini. Teruskan.

Teruskan dengan memBOIKOT BARANGAN Amerika dan sekutunya. Dan BANGUNKAN PRODUK ISLAM!!!

(Beza antara cerita James Bond dengan realiti ialah penjahat dalam James Bond akhirnya mati, tetapi penjahat Israel tak mati-mati lagi. Liat sungguh nyawa diorang tu)

0 comments: