CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Wednesday, September 01, 2004

28 Ogos 2004

Sedikit kagum dengan diri sendiri. Ullpp… bukan nak angkat bakul sendiri atau berbangga. Tapi, aku sendiri tak sangka yang aku boleh duduk mengadap buku dan computer dari 9.30 pagi hingga 2.00 pagi. Berhenti untuk tunai hajat dan cari makan. Kalau aku sentiasa macam ni, sure aku boleh dapat 4 flat punye masa BA dulu. Isshhkkk… tak elok kalau… kalau… Lagipun memang sikap aku bukan ulat buku, dan tak boleh duduk diam mengadap pelajaran je. Mesti nak buat juga kerja-kerja sampingan.

Sebenarnya, assignment aku bertimbun, masa dah suntuk. Kalau aku tangguh lagi, aku akan lebih tersepit, penat akan semakin terasa, dan sudah tentu hasilnya tidak seberapa.

Alhamdulillah, aku dapat rasakan, ada sedikit perubahan dalam menerima pelajaran baru. Sedikit sebanyak aku kembali mempelajari Bahasa Arab yang telah lama aku tinggalkan. Bayangkan le, masa first degree dulu, 85 peratus dalam Bahasa Melayu. Sekarang pula, buku 100 peratus Bahasa Arab. Belajar, assignment, dan exam dalam Bahasa Melayu.

Hah… kalau tak tahu Bahasa Arab, tak boleh buat le jawabnya. Mana boleh nak copy paste je. Nak ngapal untuk exam lagi le tak boleh. Semuanya kena terjemah dulu. Kalau tak faham, silap-silap takde markah langsung.

Yeaarrrggghhh… aku kena tingkatkan usaha.

0 comments: