CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Tuesday, February 20, 2007

Makan oh Makan...

'Aqilah kalau tengok orang makan, matanya tak berkelip. Mulut kengkadang tu terpecap pecap jugak. Dai dah nak makan ke? Hari nie, tujuh hari lagi 'Aqilah genap 5 bulan. Dah besar anak aku. Rasanya kengerian melahirkannya masih terngiang-ngiang di ingatan. Sekarang 'Aqilah dah bertambah tembam dan comel. Semua orang geram tengok dia. Terutama pipi 'Aqilah yang putih dan gebu. Macam kuih pau. Heeee... (^_^)

Masuk je empat bulan hari tu, aku ade cuba suap makanan. Hari pertama, bubur ikan. Tak sedap, ditolak. Hari kedua, bubur ayam + carrot + kentang + madu. Sedap, makan separuh. Tapi lepas tu muntah banyak. Hari ketiga, nestum Nestle. Sedap, tapi ditolak. Hari keempat, nestum Nestle. Sedap, makan. Tapi muntah dengan banyaknya masa tengah tido. Masa bagi tu pun dia tengah ngamuk-ngamuk di tengah malam. Maybe lapar, tapi bila diberi susu, tak moh. Bila suap makanan, makan pulak. Lastly, tertido dengan nestum masih di mulut. So, muntah banyak tu mungkin sebab tak sendawa dan angin dalam perut dok tolak makanan. Hari kelima, bubur ayam + carrot + madu. Sedap, tapi ditolak. Bagi sikit, muka jueh jueh, pastu muntah. Lepas daripada tu aku langsung tak bagi makan. Actually aku pun tak bersedia lagi nak kurangkan breast feeding.

Malam ni, ayah su bagi 'Aqilah makan Milupa rusk. Sedap, dan 'Aqilah makan hampir kesemua sekeping rusk. Banyak jugak tu. Tak tahu le macam mane. Tapi sejak lepas makan pukul 10 malam tadi, hingga 12.46 tengah malam ni, Alhamdulillah takde muntah lagi. Maybe angin dalam perut dah keluar masa makan tadi. Sebab dok tengah sedap makan, tetiba bunyi 'Aqilah kentut.

Apepun, aku akan terus berusaha bagi 'Aqilah susu ibu hingga dia berusia dua tahun. Kalau boleh taknak campur ngan susu lembu pun. Boleh ke???

Ape khabarlah sepupu aku yang nun jauh di UK dan anaknya Fahim dan Faris? Lama aku tak dengar cerita mereka. Blog pun tak update. Rindu rasanya nak tahu perkembangan si Faris montel tu. 'Aqilah dah boleh meniarap dan bergolek terlentang semula. Agak lambat juga berbanding kawan seusianya yang dah boleh meniarap sejak berusia 3 bulan lagi. Maybe sebab tubuhnya berat. Tu yang tak berapa nak golek-golek. Kata mak aku, 'Aqilah malas. Heeee... (^_^)

Itulah anak aku yang comel...

0 comments: