CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Sunday, July 25, 2004

Ape nak jadi

Ape nak jadi dengan aku ni??? Dah tiga minggu tak update blog. Susah betul nak jumpa internet. Banyak je rasa nak luahkan. Tapi, terpaksa pendam dulu. Ni pun, kesempatan yang ada cuma seketika sahaja.

5 Ogos ni, aku akan konvo untuk first degree. Gembira??? Memang gembira. Tak sabar rasanya nak jumpa balik kengkawan yang dah bertaburan ke sana ke mari. Walaupun hakikatnya, aku rasa agak terkilan kerana tidak mengerah seluruh kelebihan yang aku ada untuk menuntut ilmu ketika peringkat sarjana muda. Juga rasa tidak mampu mengaplikasikan apa yang aku pelajari dalam kehidupan seharian. Dalam kegembiraan ini, tidak mampu aku hilangkan rasa terkilan itu.

Gembira aku juga disulami kesedihan andai majlis konvokesyen nanti tidak disertai oleh ahli keluarga aku. Aku tahu, mak ngan ayah sibuk dengan tanggungjawab masing2. Cuma, hati kecil ini amat mengharapkan kehadiran walaupun seorang sahaja ahli keluargaku.

Aku kini, kembali bergelumang dengan anak-anak kecil berusia 5 & 6 tahun. Dah hampir sebulan aku bekerja di taski. Dan aku amat merasakan, kesabaran aku terhadap kanak2 masih di peringkat bawah. Aku juga kena lebih banyak mempelajari psikologi kanak2. Aku dapat rasakan, aku terikut2 cara pembelajaran di sekolah rendah ketika mengajar di tadika. Hmm... silap tu. Kena belajar lagi nampak gayanya.

Ok ler... aku nak tulis panjang. Tapi, masa tak mengizinkan. Permisi dulu... :-) Jumpa lagi...