CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Saturday, June 26, 2004

Nak Relax

Sebentar tadi kepala berdenyut. Mungkin sebab tak jumpa buku yang perlu dibuat rujukan. Mencari semerata rak buku kat library tu, tapi, yang dihajati tetap tak terlintas di pandangan. Masa pula terhad. Ingat taknak le beli buku lagi untuk masa ni, sebab fulus tak berapa banyak. Tapi, sebab tak jumpa cari kat library, jenguk la jugak kat kedai buku kat univ. Kat kedai buku pun takde juga. Mujur juga buku takde kat kedai buku. Kalau tak, makan nasi ngan kicap je la jawabnya. heee... ;-D hmm.. susah sangat ke persoalan yang prof madya ni bagi sampai tak jumpa2 jawapannya. Kalau nak reka sendiri, boleh je. Tapi takde hujah dari sumber yang berautoriti. Tak boleh le pakai hentam je. Aku ni bukan pelajar sekolah.

Jalan2 tanpa arah tujuan, akhirnya nampaklah CC yang masih belum ditutup ni. Rajin pulak tokey ni bukak sampai petang. Dalam jadual sampai pukul 2 je. Nampaknye rezeki aku le untuk menjenguk blog. Seronoknye... :-D

Kelas aku bermula jam 3 petang hingga 7 malam setiap Isnin, Selasa dan Rabu. Aku berulang alik dari SA ke KL naik motor dengan kawan yang menyewa di rumah aku. Dia pun sambung Sarjana Syari'ah. Dia orang Kedah. Dah biasa bawa motor KL-Kedah, Kedah-KL. Aku yang tak biasa naik motor jauh2 ni, terasa le sakit pinggang bila dah tiga hari dok berulang alik ngan motor. Alhamdulillah, hari ni, dah beransur pulih pinggang aku.

Dan aku memang amat2 bersyukur dengan rezeki yang telah Allah kurniakan pada aku. Setiap hari aku berdoa dan memohon agar Allah memudahkan urusanku di dunia dan akhirat. Sesungguhnya Allah itu Maha Mengetahui dan Maha Pengasih lagi Maha Penyayang. Secara tak rasmi aku dah dapat kerja di Taski ABIM kat seksyen 19. 1 Julai ni start kerja. Salah sorang guru Taski tu pula nak menyewa dengan aku. Alhamdulillah dah bertambah income kat situ. Pakcik, jiran sebelah rumah dah confirm hantar 4 orang cucunya mengaji Qur'an dengan aku. Dan baru tadi seorang adik, pelajar sarjana muda, minta aku buat prosiding Konvensyen Pengajian Islam yang lepas dengan bayaran yang tertentu.

Alhamdulillah. Aku terharu, terpegun dengan nikmat dan rahmat Allah yang Allah beri untuk aku pada ketika ini. Aku tahu. Kesyukuran aku bukan hanya perlu dilafazkan dengan Alhamdulillah. Tapi, aku perlu menggunakan nikmat pemberianNya ini sebaik mungkin. Dan aku akan sentiasa berdoa agar Allah selamatkan aku dari terpedaya dengan tipu daya dunia. Moga segala kerja yang aku lakukan ada memberi sumbangan kepada masyarakat Islam khususnya.

0 comments: