CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Monday, December 01, 2008

Ubah Lagi

Asyik ubah je tamplet blog ni. Bukan ape. Yang warna purple hari tu, susah nak baca tulisannya. Aku naik tension. Dah banyak kali tukar warna font pun, still memeningkan mata memandang.

Disertasi aku pun ada beberapa perkara yang perlu diubah supaya ia menjadi bertambah baik. Aku tak mengharapkan untuk dapat master dengan tahap yang cemerlang. Sebab aku tahu usaha aku pun tak seberapa. InsyaAllah by d end of this year aku akan submit disertasi aku sepenuhnya.

Insya Allah next year aku naik pentas konvo 2 kali.
1) Master of Usuluddin - UM
2) Diploma Pendidikan Lepas Ijazah - UIAM

Seronok belajar ni. Tak dapat apa-apa sijil pun sebenarnya takpa. Tapi bila kita ambil yang ada sijil ni, kita akan tekankan diri kita untuk belajar dan terus belajar. Kalau takde sijil, kadang-kadang rasa malas nak baca buku atau pergi kelas, tak kisah pun. Lastly, niat untuk belajar tu pun terkubur.

(Tu bagi orang yang disiplinnya di tahap sederhana - macam aku - Kalau yang berdisiplin tinggi dan sentiasa perlu belajar untuk mengajar orang lain, insyaAllah tak perlu kepada tekanan atau daya tarikan sijil).

Banyak lagi benda kat dunia ni yang kita tak tahu dan sentiasa berubah-rubah.
Belajarlah dari buku
Belajarlah dari orang lain
Belajarlah dari pengalaman
Belajarlah dari kehidupan
Belajarlah berfikir

1 comments:

Anonymous said...

Salam, K.Nang. Wah, Tahniah, bakal terima ijazah MA of Usuluddin. Bidang Qur'an Hadis, kan? Lepas ni sambung belajar PhD pulak...Ada rezeki, kot boleh mengajar kat APIUM...Tahniah sekali lagi. Perjuangan ilmu yang berjaya, Insha-Allah...:) (Umi Qin)