CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Wednesday, September 30, 2009

Ujian Kesakitan


Setiap manusia mnghadapi ujian dn dugaan hidup masing2 sesuai dngn kmampuan diri. Ujian mnjadi penguat diri, meneguhkn keimanan. Namun tak kurang jg manusia yg diuji tersasar dr jalan kbenaran. Yang pnting, setiap saat dn ketika dalm kehidupn kita mestilah melakukn perkara yg dredhai Allah serta mengharap redhaNya.

Kami diuji dngn ujian kesihatn. Petang td abg masuk bilik bedah buat kali kedua dlm tempoh 3bulan. Dan tugas aku sbagai isteri adalh brada disisi suami. Alhamdulillah aku dkurniakn nikmat kesihatn yg lebih baik brbanding abg. Subhanallah. Besar sungguh kekuasaan Allah. Dia menetpkan jodoh manusia saling melengkapi.

Isteri @ suami yg sihat dpt mnjaga isteri @ suami yg sakit. Suami @ isteri yg sakit memberi keinsafan kepada suaminya @ isterinya yg sihat.

Maha suci Allah yg menjadikn sgala sesuatu di dunia ini utk manusia brfikir dn mengambil iktibar drpdnya.

Monday, September 28, 2009

Ulang Tahun Kelahiran

Sebelum tirai 28 September 2009 berlabuh. Kuingin coretkan sedikit luahan rasa buat simanjaku 'Aqilah...
Selamat Ulang Tahun Kelahiran yang ke 3 duhai manjaku Hannan 'Aqilah binti Ahmad Fadzli. Kehadiranmu penyeri kehidupan kami dan kedua belah keluarga bonda dan ayah. Senyum, tawa dan celotehmu menceriakan hidup kami. Sakitmu merisaukan hati kami. Indahnya hidup kami dengan kehadiranmu. Kini kelahiranmu ke dunia telah mencecah 3 tahun.

Bonda amat risau dan rungsing. Rungsing gagal mendidikmu menjadi hamba Allah yang beriman dan beramal soleh. Risau andai tidak mampu membimbingmu menjadi hamba Allah yang dapat berdikari hidup di dunia yang penuh pancaroba ini. Andai zaman bonda kini sudah amat suka mengenali yang hak dan yang batil, apatah lagi zaman ketika engkau melangkah ke alam remaja dan dewasa kelak.
Doa bonda sentiasa... agar bonda, ayah dan insan-insan di sekelilingmu mampu mendidikmu menjadi insan yang beriman, beramal soleh dan berakhlak mulia tidak kira bila dan di mana jua dirimu berada. Agar engkau anakku, Hannan 'Aqilah binti Ahmad Fadzli, sentiasa diberi petunjuk oleh Allah melalui jalan yang lurus, jalan orang-orang yang Dia beri rahmat ke atas mereka.
'Aqilah... maafkan bonda andai diri ini seringkali tersasar dari mengawal perasaan marah dan geram. Maafkan bonda kerana seringkali meninggikan suara, menengking 'Aqilah ketika 'Aqilah tidak bersalah. Kadang kala bonda masih gagal. Gagal mengawal perasaan geram bila 'Aqilah taknak dengar cakap bonda, bila 'Aqilah kencing merata-rata, bila 'Aqilah tarik tudung bonda, bila 'Aqilah ganggu bonda buat kerja. Ya, maafkan bonda kerana bonda sering mengabaikan 'Aqilah tika bonda sedang asyik membuat kerja.

Sukar... ya, sukar sebenarnya menjadi bonda yang dapat melaksanakan segala teori pendidikan di dalam buku. Namun, bonda usahakan sedaya yang bonda mampu. Dan, bonda nak 'Aqilah tahu, BONDA SANGAT SANGAT SAYANGKAN 'AQILAH.
Peluk cium dari bonda untuk 'Aqilah,
Hanifah binti Sazali
28 September 2009
11.30 malam

Sunday, September 27, 2009

Majlis Perkahwinan

Ada yang berposing 'maut' lepas sesi membuka hadiah.

Dalam banyak banyak hadiah yang mak Ha dapat, kain ni menjadi pilihan 'Aqilah.

Sepanjang hari teringin nak pakai crown, akhirnya dapat jugak.


Saturday, September 26, 2009

Itu Ini, Begitu Begini

1) Beberapa hari lagi 'Aqilah genap berusia 3 tahun. Wah... dah besar anak kesayangan bonda ni. Mulut pun dah semakin keletah. Start bangun pagi hingga tidur semula, tak berhenti bercakap. Tak pe... penghibur hati semua yang mendengar. Kalau bonda tak dengar suara 'Aqilah, terasa risau menyapa hati. Takut takut 'Aqilah tak sihat.

2) Doa bonda moga kehidupan 'Aqilah dirahmati, diredhai oleh Allah di dunia dan di akhirat. Dan Allah menunjukkan jalan yang lurus buat bonda dan ayah bagi mendidik 'Aqilah menjadi anak yang solehah.

3) TAHNIAH dan SELAMAT PENGANTIN BARU khas buat adikku, Harizah binti Sazali dan pasangannya Khairul Hadi bin Shaari yang telah selamat diijabkabulkan pada 24 September lalu. Moga kalian berbahagia hingga ke syurga dan dikurniakan zuriat yang soleh dan solehah.

4) TAHNIAH buat sepupuku, Kak Dilah dan Alma yang sedang berbadan dua. Kak Dilah mengandungkan anak ke 3 dan Alma mengandung anak ke 2. Anak ke 2 Kak Dilah dan anak pertama Alma sebaya dengan 'Aqilah. Ini membuatkan keinginanku menambah ahli keluargaku semakin membuak-buak. Apapun, segalanya atas ketentuan Allah.

Aidilfitri di Lot 1423

Duit raya special dari indewan


Inde, indewan, bonda, ayah dan 'Aqilah



Selamat Hari Raya semua...