CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Saturday, March 03, 2007

Thanks to Kak D

Honey tak berape molek untuk baby??? Oh... gitu rupanya. Terima kasih atas saranan dan panduan Kak Dilah. Memang aku agak malas nak masak untuk 'Aqilah. Mane taknye. Masak bukan main lagi. Takle banyak pun. Ade la dalam sejemput beras. Tapi makannya ciput. Yang lain semua tohok buang. Terasa jugak aku membazir gas dan letrik (nak blend bubur). Rupa-rupanya ade cara untuk bagi makanan tu tahan lama. Hmmm... good idea. Lepas ni boleh le aku cuba.

Aku dah kerja. Kerja kat TASKA. Mengajar tadika waktu pagi, petang kelas KAFA, malam tusyen. Semuanya di taska tu. Aku memang axcited dengan kerja ni. Walaupn perolehan tak banyak, kerja yang meletihkan. Tapi ia bagi aku, adalah satu permulaan untuk aku buka tadika sendiri. Taska tu baru dibuka 2 tahun. Tahun ni masuk yang ketiga. Pengurusannya tak berapa baik. So, aku ambil kesempatan ni untuk bersama-sama dengan pengurus taska tu memperbaiki kekurangan di taska tu. Sedikit sebanyak aku akan timba pengalaman yang amat berguna untuk aku start perniagaan aku sendiri. Aku ade berbincang dengan abang, nak buka syarikat. Then ambil alih taska, letakkan bawah syarikat. Tapi belum bincang lagi dengan pengurus taska tu. Doakanlah agar segala usaha kami akan beroleh kejayaan dan keberkatan.

Yang amat menarik dan penting. Di taska ni ade tadika dan tempat mengasuh. Mudahnya, aku mengajar di bilik sebelah, 'Aqilah duduk di bilik sebelah lagi. Haaa... kan mudah. 'Aqilah membesar di depan mata. Tak le susah hati aku kalau 'Aqilah berjauhan. Dan 'Aqilah pun boleh bersosial. Walaupun pada peringkat awal ni dia macam tak tentu hala. Kalau biasanya 'Aqilah kurang merengek. Boleh golek-golek kat bawah. Tapi, dua hari di taska, dia tak berapa nak duduk bawah. Tapi aku masih boleh mengajar dengan baik sebab dia tido sampai pukul 11 (kelas tadika tamat jam 11 pagi). Lepas tu, aku masih boleh mengawasi budak-budak sambil dukung 'Aqilah. Bab tengok orang lain bermain, 'Aqilah memang suka. Kengkadang dia gelak dan menjerit-jerit seolah-olah turut sama bermain. Insya Allah dia akan bertambah biasa dengan keadaan di taska tu.

Love 'Aqilah very much...