CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thursday, June 15, 2006

Selamat Pengantin Baru

Selamat Pengantin Baru buat dua orang sepupuku yang baru sahaja melangsungkan perkahwinan pada 3 Jun di PJ dan 9 Jun di Penang yang lepas. Aku tak hadir majlis di Penang sebab kekangan masa.

Cuti sekolah baru ni memang cuti yang amat bermakna. Setiap masa diperuntukkan dengan aktiviti-aktiviti yang bermanfaat bersama keluarga. Aku gembira. Walau penat menguasai diri, tapi hati cukup riang. Awal cuti abang ade kelas tambahan dan tugasan di sekolah. So, kitorang takleh balik kampung awal. Masa tu perasaan aku dah bercampur baur. Sedih. Jadi tak lalu nak makan.

Hari Rabu ke Selangor. Berjumpa keluarga aku di Shah Alam dan attend kenduri kahwin sepupu pada 3 dan 4 Jun. Haa.... ini ler part yang paling menyeronokkan. Ia dapat dirasai oleh seluruh ahli keluarga 744 family. Masa nilah peluang untuk bertemu muka dengan saudara mara. Walaupun penat kerana saling bantu membantu, tapi kesan kemesraan ini begitu terpahat di dalam jiwa. Aku memang suka sangat bila ade kenduri yang melibatkan 744 family keseluruhannya. Syoknyaaa...

5 Jun balik ke KB. Tidur semalaman kat KB, balik ke Jerteh. Bersama keluarga di Jerteh, sempat buat tahlil dan makan2 dalam keluarga. Tolong ma buat nasi minyak. Aku potong bawang salah cara. Ha ha ha... (^_^) Ini le akibat orang yang tak pandai masak. Walaupun ma anak tunggal dan kitorang takde sepupu, tapi bukan mudah nak kumpul adik beradik bila semua dah besar, bekerja dan belajar di merata tempat. Suka aku tengok bila adik beradik abang yang semuanya lelaki berkumpul. Keluar potong rambut sama-sama. Macam-macam kerenah bila time nak gi solat Jumaat. Hmm... kegembiraan bekerluarga memang tiada tolok bandingnya.

10 & 11 Jun pulak pegi hari keluarga batch abang kat Bentong. Seronok juga. Sebab batch abang ngan batch aku selang setahun je. So, ramai le kawan abang yang aku kenal. Takle aku jadi kera sumbang. Orang lain masuk 'survivor', aku pun nak ikut gak. Abang larang, aku buat lentok. Abang pun bagi dengan berat hati. Akibatnya, aku menangis tengah malam sebab sakit tak terkira dari pinggang sampai hujung kaki. Tu ler... lain kali dengar cakap suami (^_^)

Buka cuti sekolah, aku sakit-sakit badan, abang keletihan. Apapun, cuti kali ni memang menyeronokkan.

(Aku memang cuti tiap-tiap hari. Tapi, itu tak kira la. Sebab dok rumah sorang diri. Langsung tak best)